AplicatieAnotimpuri.java
Clasa Anotimp.java:
import java.util.Scanner;
// Clasa care reprezintă un Anotimp
class Anotimp {
private String nume;
private String descriere;
// Constructor
public Anotimp(String nume, String descriere) {
this.nume = nume;
this.descriere = descriere;
}
// Metodă pentru a obține numele anotimpului
public String getNume() {
return nume;
}
// Metodă pentru a obține descrierea anotimpului
public String getDescriere() {
return descriere;
}
}
// Clasa principală
public class AplicatieAnotimpuri {
public static void main(String[] args) {
// Crearea anotimpurilor
Anotimp primavara = new Anotimp("Primăvară", "Primăvara este anotimpul în care natura înverzește și florile înfloresc.");
Anotimp vara = new Anotimp("Vară", "Vara este anotimpul călduros, cu zile lungi și vacanțe la mare.");
Anotimp toamna = new Anotimp("Toamnă", "Toamna este anotimpul recoltelor, când frunzele cad și temperaturile scad.");
Anotimp iarna = new Anotimp("Iarnă", "Iarna este anotimpul frigului și al zăpezii, când sărbătorile sunt în toi.");
// Stocăm anotimpurile într-un array
Anotimp[] anotimpuri = {primavara, vara, toamna, iarna};
// Creăm un scanner pentru a primi input de la utilizator
Scanner scanner = new Scanner(System.in);
// Afișăm opțiunile pentru utilizator
System.out.println("Alege un anotimp pentru a afla mai multe informații:");
for (int i = 0; i < anotimpuri.length; i++) {
System.out.println((i + 1) + ". " + anotimpuri[i].getNume());
}
// Citim opțiunea utilizatorului
int alegere = scanner.nextInt();
// Verificăm dacă alegerea este validă și afișăm informațiile corespunzătoare
if (alegere >= 1 && alegere <= anotimpuri.length) {
Anotimp anotimpSelectat = anotimpuri[alegere - 1];
System.out.println("Ai ales: " + anotimpSelectat.getNume());
System.out.println(anotimpSelectat.getDescriere());
} else {
System.out.println("Opțiune invalidă!");
}
// Închidem scannerul
scanner.close();
}
}
Comentarii
Trimiteți un comentariu